Melk [A] EB 4.futam/ERC fourth run
A múlt heti, Sosnovai futamon semmi baja nem lett a Carinának, így az indulásig rendelkezésre álló három napban csak a szokásos karbantartásokat kellett elvégezni. Az EB 4. futamára hat Magyar versenyző is nevezett, de végül rajtunk kívül csak Révész Tommi és Kotán Peti képviselte hazánkat. A péntek délutáni gépátvételen a 33db DIV. I-es nevezőből, mindössze 21-en jelentek meg, melyből ismét csak 17-en tudták értékelhetően befejezni a versenyt vasárnap estére. A szombat délelőtti eső után a szabad edzés vizes pályán zajlott, ahol Fodor Gyuri a 11., Kotán Peti a 13. és Révész Tommi a 14. időt érte el. Ez a sorrend az időmérőre felszáradt pályán megfordult A szombat délutáni az 1. selejtező futamon Révész Tomminak a 10., Kotán Petinek a 14, míg Fodor Gyurinak egy jobb első futómű sérülést követően a 16. helyezést sikerült elérni. A Carina futóművének kicserélése nem okozott gondot, így a szombat este nyugalomban telt most is. Vasárnap a 2. selejtező futamra a pálya murvás részei már olyan rossz állapotba kerültek hogy kerülgetni kellett a gödröket, amit a cél előtti utolsó kanyarban a Carina bal első futóműve sínylett meg. A futamot így nem tudtuk értékelhetően befejezni. Ebben a futamban Révész Tomminak először ismét a Cseh Koutnyval, majd az utolsó körben a Corolla turbójával gyűlt meg a baja. Tommi ugyan a futamot hatalmas füstöléssel még be tudta fejezni, de számára véget ért a verseny mert a hibát nem sikerült kijavítaniuk. Koutny a futam feladására kényszerült. Kotán Petinek az Osztrák Spitaler BMW-jével kellett megküzdenie a nap folyam többször is, így Ő sem tudta felvenni a versenyt az élmezőnnyel. A 3. selejtezőre sikerült kicserélnünk a meghibásodott alkatrészeket és bár a rajtunk jól sikerült, ennek ellenére ezt a futamot is autómentőn kellett befejeznünk egy ismételt futómű kiszakadás miatt. Ezzel két értékelhetetlen futam miatt részünkre is idő előtt véget ért a verseny, csak úgy mint Koutnynak, aki a futam utolsó körében a célegyenes végi kanyart túl szűkre vette és a gumibáláknak ütközött. Azok feldobták a Focust és hatalmas borulás után a pálya szélén, kiszakadt hátsó kerékkel veszteglő Carinánk mellett landolt. Szerencsére a látványos balesetben a Focuson kívül senkinek semmi baja nem lett A C döntő előtt hatalmas felhőszakadás áztatta a pályát. Az egyedüli magyarként versenyben maradt Kotán Peti a C döntő első sorából rajt-cél győzelemmel került fel a B döntőbe ahol még sikerült megelőznie az Osztrák Höller Lanciáját, azonban a Focus sebességváltójának meghibásodása miatt még a leintés előtt kiállni kényszerült, így a 11. lett. A B döntő első helyéért hat körön keresztül ádáz csatát vívott Jernberg, Larsson és Lindefjell ezzel ez volt a nap leglátványosabb futama, amit végül Jernberg nyert meg. Az A döntő első pozíciójából ismét a 11x Európa bajnok Kenneth Hansen, míg a második kockájából a szintén Citroennel versenyző Bermingrud várhatta a rajtot. Mögöttük: Pailler, Kuypers, Eklund, és a B döntő győzteseként Jernberg volt a sorrend a rajtrácson. Az A döntő egyetlen előzése Kuypers nevéhez fűződik amikor az ötödik körben maga mögé utasította Bermingrud Citroenjét és ezzel a második helyen ért célba. Pailler Peugeotjánakl fék meghibásodás miatt vissza csúszott a hatodik helyre. Így végül az EB 4. futamát Hansen nyerte Kuypers és Bermingrud előtt. Mögöttük Eklund, Jernberg és Pailler maradt a sorrend. A Magyar csapat Kotán Peti 6 és Révész Tommi 1 pontjával ismét gazdagította EB pontjainak számát. Ezzel 4 futam után Tommi 21 ponttal továbbra is a 11., míg Kotán Peti 6 pontjával a 20. és Fodor Gyuri 3 ponttal a 28. az összesítésben. Az Európa bajnoki sorozat következő futama, a jövő hétvégén a Norvégiai Drammen-ben kerül megrendezésre, melyre DIV.1.-ben 22 autó nevezett. Közöttük a Rallycross EB történetében először, Fodor Gyuri és Révész Tommi személyében Magyar versenyzők is rajthoz állnak a Skandináv versenyen. Üdv Gábris |
During last week's Sosnova round, Carina sustained no damage, therefore only routine maintenance procedures were required during the three days left until departure. Six Hungarian constestants entered the EC's fourth round, but in the end, besides us, only Tommi Révész and Peti Kotán represented our country. During Friday afternoon's car-receipt, out of the 33 DIV I entrants, just 21 showed up, and only 17 assessibly completed the race by Sunday night. After Saturday morning's rain, the free practice took place on a wet track, where Gyuri Fodor took 11th, Peti Kotán 13th, and Tommi Révész the 14th. This sequence was flipped around by the dried tracks of Saturday afternoon's timetest. During Saturday afternoon's first elimination round, Tommi Révész got 10th, Peti Kotán got 14th, while Gyuri Fodor got 16th due to a damaged front-right wheel. The replacement of Carina's front-right gear went smoothly, so Saturday night was peaceful. By the 2nd elimination round on Sunday, the track's rubbled sections were in such a bad condition, that one had to avoid potholes, for which Carvina's front left gear paid a fair price for during the last turn before the finish line. Because of this we couldn't evaluably complete the round. In this round, first the Czech Koutny, and then in the last lap, the Corolla's turbo gave Tommi Révész trouble. Although Tommi completed the round amidst immense smoking, the race ended for him because they weren't able to fix the error. Koutny was forced to give up the round. Peti Kotán had to face the Austrian Spitaler's BMW several times that day, and thus he couldn't successfully compete with the top. By the time the third elimination round started, we were able to fix the damaged parts. Although our start went well, we once again ended up on a tow truck due to a gear getting torn out. Now, with two inassessable rounds, the race ended prematurely for us too, just like for Koutny, who, in the last lap, cut the turn before the finish line too tight, and hit the rubber bales. Those threw the Focus up in the air, and after a huge fall, landed next to our Carina at the side of the track. Fortunately, except for the Focus, noone got hurt in the spectacular accident. Before the C finals, a huge downpour soaked the track. Peti Kotán, the only hungarian still in the race, got into the B finals from the first row with a start-finish win, where he was able to pass the Austrian Höller's Lancia, however, due to a bad transmission, he was forced to quit before the wavedown, so he finished 11th. Jernberg, Larsson and Lindefjell fought a fierce battle lasting six laps for the first place of the B finals, in turn this was the most spectacular round of the day, which in the end was won by Jernberg. From the first spot of the finals once again the 11x European champion, Kenneth Hansen, and from the 2nd spot, Bermingrud with his Citroen awaited the start signal. Behind them Pailler, Kuypers, Eklund, and as the B final's winner, Jernberg was on the start grid. The only passing during the final is attributed to Kuypers, when in the 5th lap, he ordered Bermingrud's Citroen behind him, this way he got 2nd. Pailler slipped down to 6th do to malfunctioning breaks. Hansen won the 4th round of the EC in front of Kuypers and Bermingrud. Behind them Eklund, Jernberg and Pailler. The Hungarian team's Peti Kotán got 6, Tommi Révész got 1 point for the EC. With this, after four rounds, Tommi is still 11th with 21 points, Peti Kotán is 20th with 6 points, and Gyuri Fodor is 28th with 3 points. The EC series' next round takes place next weekend in the Norwegian Drammen, which has 22 DIV I contestants. Amongst them, for the first time in EC history, Hungarian contestants, Gyuri Fodor and Tommi Révész will compete on the Scandinavian race. Gábris |
This site was last updated 01/08/06 |