EB IX. 2003. 09. 21-22. Lengyelország
Slomczyn.
Az eredetileg tervezettnél "kényszeűségből"
meghosszabbodott nyári szünet után sikerült eljutnunk az EB soron következő,
IX. futamára. Az indulást megelőző napi tesztelésen még ugyan
"elhasználtunk" egy hátsó difit és egy váltó végáttételt, de ezeket
kicseréltük hamar.
Pénteken délben kellemes nyárvégi időben érkeztünk meg. Magyar versenyző
most sem volt rajtunk kívül (nyírádon OB futam volt) de hamarosan érkezett a
hazai szurkoló tábor Skoda 445-jén ami ismét nagy népszerűségnek örvendett.
(ezúton is szeretném megköszönni Zsoltéknak a segítséget és a "HP"-t is) A
rendezők most is mint minden évben bőven kitettek magukért. A pálya, a
rendezés és a depó igazán EB szintű továbbra is. (bár a pálya betonja már
megérdemelne egy felújítást) A rendezők itt mindig kiváló hangulatot tudtak
teremteni, amit most sikerült még több külön programmal kiegészíteni.
Egyfelől már a gépátvétel többeknek (így nekünk is) izgalmas perceket hozott
amikor kiderült hogy a bukócső tetején még hegeszteni kell de ahhoz viszont
ki kell vágni a kocsi tetejét. Mivel nem tudtunk mást tenni így hamarjában
flexel "meglékeltük a kabint" majd Jan-Luc szerelőivel és hegesztő
aparátjával megoldottuk a kérdést.
Másfelől a már hagyományos málnás csapolt sör és esti hússütés után a
depóban lévő disco már egyébként is jó hangulatát tovább fokozták a táncos
lányok akikről végül lekerült minden ruhadarab. Napközben most még veterán
autó kiállítás, Harley találkozó, tűzijáték és motoros felvonulás is volt,
így szerintem az idei évad egyik legjobb versenye volt.
A szombati edzésen és az első selejtezőben nem akadt különösebb problémánk
így 11. és 13. idővel zártuk a napot. Este ismét hátsó difit cseréltünk mert
keményebb sperre volt szükség, ugyan csak széria volt nálunk tarcsiban de
egy hirtelen jött gondolatunkat "francia szerelőink" remek hegesztőjével meg
is valósítottuk ami végül be is vált.
Vasárnap a második selejtezőben egy megforgással színesítettük a futamunkat
de még így is 13. időnk volt, összesítésben pedig 11. Így kis szerencsével
még akár reménykedhettünk volna a "B" döntőben, de a harmadik selejtezőben a
lengyel versenyzők kihasználva a "hazai pálya előnyét" gondoskodtak róla
hogy a csak a "C" döntő második sorából mehessünk.
Sajnos hiába volt jó rajtunk, az első körben külső "segítséggel" telibe
vertük a korlátot amitől a kartervédő beleért a kerékbe a turbónyomás meg
eltűnt így csak lassan körözve tudtunk célba érni a 15. helyen amiért 2 EB
pont jár. Így 6 ponttal zárjuk a 2003-as EB szezont (számításaim szerint) a
27. helyen. Ha így van akkor az egész éves 27-es rajtszámunkat kiérdemeltük
év végére.
Az élmezőnyben felborult a papír forma rendesen. Jernberg a B döntőt nem
tudta befejezni, Hansen is csak a B döntős lett de ott is csak Bermingrud és
Eklund mögött 8. (így is már Ő a 2003-as európabajnok) Így az A döntőt
Larsson nyerte Hunsbedt és a B döntőből felkerülő különösen jó napot kifogó
Bermingrud elött akit 6 körön keresztül próbált Pailler megelőzni de nem
sikerült. Mögötte Koutny és Kuypers küzdött elöbb egymással majd a
technikával míg mindketten ki nem álltak.
Az EB következő egyben utolsó futama a jövő hétvégén Buxtehudéban lesz de
oda mi már nem tudunk elmenni. Még 2 hét múlva a melki versenyre szeretnénk
ki menni ha tudunk.
Üdv
Gábris
[lap teteje]
This site was last updated
01/08/06
|