EB IX. 2003. 09. 21-22. Lengyelország Slomczyn.

 

Az eredetileg tervezettnél "kényszeűségből" meghosszabbodott nyári szünet után sikerült eljutnunk az EB soron következő, IX. futamára. Az indulást megelőző napi tesztelésen még ugyan "elhasználtunk" egy hátsó difit és egy váltó végáttételt, de ezeket kicseréltük hamar.

Pénteken délben kellemes nyárvégi időben érkeztünk meg. Magyar versenyző most sem volt rajtunk kívül (nyírádon OB futam volt) de hamarosan érkezett a hazai szurkoló tábor Skoda 445-jén ami ismét nagy népszerűségnek örvendett. (ezúton is szeretném megköszönni Zsoltéknak a segítséget és a "HP"-t is) A rendezők most is mint minden évben bőven kitettek magukért. A pálya, a rendezés és a depó igazán EB szintű továbbra is. (bár a pálya betonja már megérdemelne egy felújítást) A rendezők itt mindig kiváló hangulatot tudtak teremteni, amit most sikerült még több külön programmal kiegészíteni. Egyfelől már a gépátvétel többeknek (így nekünk is) izgalmas perceket hozott amikor kiderült hogy a bukócső tetején még hegeszteni kell de ahhoz viszont ki kell vágni a kocsi tetejét. Mivel nem tudtunk mást tenni így hamarjában flexel "meglékeltük a kabint"  majd Jan-Luc szerelőivel és hegesztő aparátjával megoldottuk a kérdést.
Másfelől a már hagyományos málnás csapolt sör és esti hússütés után a depóban lévő disco már egyébként is jó hangulatát tovább fokozták a táncos lányok akikről végül lekerült minden ruhadarab. Napközben most még veterán autó kiállítás, Harley találkozó, tűzijáték és motoros felvonulás is volt, így szerintem az idei évad egyik legjobb versenye volt.

A szombati edzésen és az első selejtezőben nem akadt különösebb problémánk így 11. és 13. idővel zártuk a napot. Este ismét hátsó difit cseréltünk mert keményebb sperre volt szükség, ugyan csak széria volt nálunk tarcsiban de egy hirtelen jött gondolatunkat "francia szerelőink"  remek hegesztőjével meg is valósítottuk ami végül be is vált.

Vasárnap a második selejtezőben egy megforgással színesítettük a futamunkat de még így is 13. időnk volt, összesítésben pedig 11. Így kis szerencsével még akár reménykedhettünk volna a "B" döntőben, de a harmadik selejtezőben a lengyel versenyzők kihasználva a "hazai pálya előnyét" gondoskodtak róla hogy a csak a "C" döntő második sorából mehessünk.
Sajnos hiába volt jó rajtunk, az első körben külső "segítséggel" telibe vertük a korlátot amitől a kartervédő beleért a kerékbe a turbónyomás meg eltűnt így csak lassan körözve tudtunk célba érni a 15. helyen amiért 2 EB pont jár. Így 6 ponttal zárjuk a 2003-as EB szezont (számításaim szerint) a 27. helyen. Ha így van akkor az egész éves 27-es rajtszámunkat kiérdemeltük év végére.

Az élmezőnyben felborult a papír forma rendesen. Jernberg a B döntőt nem tudta befejezni, Hansen is csak a B döntős lett de ott is csak Bermingrud és Eklund mögött 8. (így is már Ő a 2003-as európabajnok) Így az A döntőt Larsson nyerte Hunsbedt és a B döntőből felkerülő különösen jó napot kifogó Bermingrud elött akit 6 körön keresztül próbált Pailler megelőzni de nem sikerült. Mögötte Koutny és Kuypers küzdött elöbb egymással majd a technikával míg mindketten ki nem álltak.

Az EB következő egyben utolsó futama a jövő hétvégén Buxtehudéban lesz de oda mi már nem tudunk elmenni. Még 2 hét múlva a melki versenyre szeretnénk ki menni ha tudunk.

Üdv
Gábris
 

[lap teteje]

This site was last updated 01/08/06