OB VII. 2003. 10. 11-12 Máriapócs
A Melki futam beszámolójában már elbúcsúztattam a 2003-as versenyszezont, ehhez képest úgy alakult, hogy még egy, év végi „ráadás versenyt” tudtunk menni az elmúlt hét végén, Máriapócson! Melkből hazaérve ismét semmi baja nem volt az autónak, így csak mosás, futómű átállítás és a karosszéria kisebb esztétikai javításai után már pakoltunk is vissza a buszba. Az idényzáró OB futamot kétnaposra írták ki, így már péntek délután elindultunk Pócsra, hogy estére kényelmesen leérjünk és kipakoljunk. Ez így is történt, elsők között érkeztünk, így szombat reggel szinte EB szintű időbeosztással (nagyon ráérősen) keltünk. Ebbe bőven belefért hogy még ágyból nézzük mind két reggel a F1 szezonzáró futamát is. Mindkét nap kellemes, szép napos, kissé szeles őszi idő volt. Mondhatnám hogy nagyon kevés induló volt szinte minden kategóriában (a külföldi versenyekhez képest) de a hazai versenyeken az idei szezonban a DIV.I.-ben már soknak számít az 5 induló is (volt hogy csak 3 induló volt). DIV.IV.-ben is csak 4 induló volt, így ismét összevonták a két kategóriát. A gépátvétel és szabad edzés után, a kevés induló dacára is már vagy egy óra csúszás volt az eredeti időtervhez képest, ami máris kavarodáshoz vezetett. Az első selejtező futamban jó rajt után végig vezettünk és meg is nyertük a futamot ugyan, de egy kábel szakadás miatt az egyik hengerből elfogyott az erő, így az összesítésben a 6. hely jutott csak a 9 induló közül. Este sikerült megtalálni és kijavítani a hibát csak mint a 2. selejtezőben kiderült az ominózus kábel csatlakozója az összeszerelésnél elengedte az egyik érintkezőt, ami becsúszott a házba és ez által már az egész 2. befecskendező sor áram nélkül maradt. Ezért a 2. selejtezőben "repegve", erőtlenül tudott körözgetni csak az autó. A 3. selejtezőre ezt is megcsináltuk így azt már ismét műszaki hiba nélkül rajt-cél győzelemmel tudtuk teljesíteni. DIV.I.-ben szokatlan módón a 3. selejtező után is még mind a 9 induló technikai gondok nélkül, rajtra készen várta a döntőket. "A" döntőnek: Révész T, Simon Z, Harsányi Z, Móricz J, Balázs P. "B" döntőnek: Fodor Gy, Jörös I, Révész B, Kotán P. volt a rajtsorrendje. Péter a Focus-t a "B" döntő rajtja helyett a parcfermébe állította, így csak 3-an küzdöttek meg az összevont "A" döntőbe jutásért. A rajttól Fodor Gyuri és Jörös Pisti szinte egymás mellett jöttek el, de a belső ívet kihasználva Gyuri állt az élre a Carinával, lökhárítón mögötte "Gőzös" az S1-esel és kissé lemaradva Balu kapitány az S2-esel. Innentől kezdve Gyuri és Pisti 5 körön keresztül igazi rallycross döntőhöz méltó módon, sokszor "kilincs a kilincsen" autóztak, a bár kevés de annál lelkesebb néző legnagyobb örömére, miközben Balu kapitány technikai gondok miatt fokozatosan leszakadt és csak a célba érkezésre koncentrált. Ez később az év végi bajnokságban a második helyet jelentette számára. Történt ugyan is hogy a döntő utolsó körében a pálya hátsó részén lévő balos kanyar kezdeténél Gyuri túl szűkre zárta az ideális ívet Jörös Pisti előtt és a Carína kikormányzott bal első kereke elérte a belső korlátot amiben elakadt és kiszakított a bal alsó lengőkart. Ettől az autó nekivágódott az Audi elejének és bal első gumiját kiszakítva kitérítette az eredeti menetirányból, egyenesen a szemközti korlátnak, ami viszont a jobb első futóművet gyűrte az autó alá. Így egy szemvillanás alatt mindkét, első helyért csatázó autó a pálya szélén állva maradt. Így a még egyedül versenyben lévő Révész Bálint nevető harmadik ként begurult a célba, ezzel megnyerve a "B" döntőt és feljutva az "A" döntőbe. A két futómű sérült autó elvontatása alatt a jelenlévők és a versenyt vezető bíró legnagyobb csodálkozására Gyuri és Pisti nevetve, egymás vállát veregetve együtt sétáltak vissza a depóba mindenféle balhé nélkül, megállapítva hogy számukra talán a hazai szezon legélvezetesebb 5 körét tették meg csak kár hogy nem sikerült befejezniük. Ezzel már nem értett annyira egyet Balázs Péter akinek ezzel, hogy Balu kapitány került fel az "A" döntőbe, jelentősen romlottak a bajnoki esélyei. Az "A" döntő rajtja különösebb affér nélkül sikerült, Révész Tomi rögtön az élre állt, őt Simon, Harsányi, Móricz, Balázs, Révész Bálint sorrendben követték a többiek. Mivel a DIV.I.-esek között már eldőlt a bajnoki cím és a többi helyezés sorsa is így a három DIV.IV.-es autón volt a világ szeme. Ők ugyanis mind hárman esélyesek voltak még a bajnoki cím megszerzésére. Ennek szellemében kis Balázs és Balu között hamar parázs csata alakult ki a hátsó régióban. Eközben az elejében Harsányi Zoli a Nissan féltengelytörése miatt kényszerült feladni a versenyt idő előtt. Móricz Józsi magabiztosan tartotta a döntő 3. helyét, ami a DIV.IV. első helyét jelentette számára, miközben Balu kapitánynak sikerült megelőznie az Audival Balázs Peti Mazdáját. Ez a sorrend lett a verseny és a bajnokság végső sorrendje is hármójuk között. Az összevont két kategóriát végül külön értékelve a DIV.I-ben Révész Tomi nyerte a versenyt és 100%-os teljesítménnyel az éves bajnoki címet is Simon Zoli előtt aki szintén mindkét értékelésben a 2. helyen végzett. Harsányi Zoli a versenyt a 3. helyen zárta, viszont Kotán Pétinek elegendő volt a verseny 5. helye is ahhoz hogy az éves összesítésben a 3. helyen végezzen Harsányi Zoli előtt. Fodor Gyuri lett a verseny 4. helyezettje és ezzel az év végi összesítésben az 5. de Ő az EB szereplés miatt nem indult minden hazai futamon. Az éves összesítésben rajtuk kívül még Szőllősi Péter, Subert Jácint és Botka Dávid indult egy-egy futamon és szerzett bajnoki pontokat. Összességében számunkra jó hangulatú, nyugodt kényelmes verseny volt különösebb gondok nélkül. Az autót technikailag hibátlanul hoztuk haza, a kaszni pedig már úgy is 3 versennyel ezelőtt is megérett már egy teljes felújításra. Erre most lesz időnk bőven az elkövetkező hetekben. Lévén már nincs több verseny sem itthon sem a környező országokban így most már tényleg véglegesen lezárult számunkra a 2003-as verseny szezon, ami végül jóval hosszabbra sikeredett a tervezettnél, (6EB. 4OB. 1Osztrák, összesen 11 verseny) de a versenyzést figyelembe véve az év harmadik harmada volt a legjobb. Kár lett volna kihagyni. Üdv. Gábris This site was last updated 01/08/06 |